Mailing internetowy

  • 0

Mailing internetowy

Brakuje Ci spójnej i bieżącej komunikacji z Twoimi klientami?
Chcesz zachęcić innych do Twojej marki?
Chcesz szybko ale w nietuzinkowy sposób poinformować o aktualnych wydarzeniach w Twojej firmie?

Zainwestuj w mailing internetowy!

Możliwości mailingu są nieocenione:

  • skuteczność: trafiasz z ofertą do konkretnej grupy wcześniej zdefiniowanych adresatów (podział adresatów ze względu na: wiek, płeć, zainteresowania, miejsce zamieszkania, dochody)
  • elastyczność: swobodnie zmieniasz adresatów, treść i szablony graficzne maili
  • rentowność: niski koszt dotarcia do klientów w porównaniu z kolportażem adresowym
  • dyspozycyjność: swobodny zdalny dostęp do bazy z poziomu przeglądarki internetowej (wymagany dostęp do Internetu)
  • transparentność:śledzisz na bieżąco statystyki wysyłania poprzez potwierdzenia odbioru wiadomości
  • intuicyjność: rozwiązania antyspamowe pomogą Twoim mailom dotrzeć do skrzynki odbiorczej

Marketing internetowy – forma marketingu, używająca jako medium Internetu i strony WWW (World Wide Web). Służy do przesłania informacji marketingowej i pozyskania klientów. Przykłady marketingu internetowego to przede wszystkim różne formy reklamy między innymi strony rezultatów wyszukiwarki, baner, reklamy multimedialne, reklamy serwisów społecznościowych, interstitial, ogłoszenia reklamowe w Internecie, sieci reklamowe oraz e-mail marketing, łącznie z e-mail spam.

Początkowo reklama w Internecie przyjmowała formę tzw. mailingu, czyli wysyłania reklam za pomocą poczty elektronicznej. W 1993 roku nastąpiła rewolucja – powstała przeglądarka internetowa Mosaic, która potrafiła wyświetlać grafikę i ramki. Od tej pory reklamodawcy mogli dotrzeć do większej liczby potencjalnych odbiorców, a sama reklama mogła przyjąć formę graficzną. Druga połowa lat 90. XX wieku, to bardzo dynamiczny rozwój Internetu i technologii z nim związanych, w tym także reklamy. Jedną z popularniejszych form jaką przyjmuje reklama internetowa są banery. Oprócz nich, według badań Gemiusa najbardziej znaną formą reklamy internetowej jest mailing reklamowy. Za reklamę można uznać również ogłoszenia internetowe lub aukcje internetowe.

Historia Marketingu Internetowego

Dział marketingu internetowego rozpoczął się w 1994, kiedy to HotWire sprzedał pierwszy banner reklamowy. Pieniądze wydawane na reklamę w Internecie przez firmy i korporacje w USA wzrosły do $7.1 miliarda w 2001 roku (około 3.1 procent wszystkich wydatków na reklamę). Koniec ery „Dot-com” spowodował wyraźny spadek rynku reklamy internetowej.

Rynek rozpoczął ponowny wzrost w 2004 wraz z rozpoczęciem ery Web 2.0 oraz wzroście zainteresowania inwestorów spowodowanym końcem kryzysu na rynkach światowych. Większość stron z wyłączeniem stron zajmujących się bezpośrednią sprzedażą (Ebay), generowało swoje zyski przy użyciu sprzedaży bezpośredniej powierzchni reklamowej. Podczas pierwszej połowy 2007, reklamodawcy wydali $10 miliardów w samych Stanach Zjednoczonych. To odpowiadało łącznie 14% wszystkich wydatków na reklamę i promocję. Google – nowy gracz na rynku reklamy internetowej zdominował cały biznes zwiększając swoje przychody siedmiokrotnie od 2004 kiedy był wyceniany na $29 miliardów do $215 miliardów w Grudniu 2007. Podczas 2007 zwiększyły swoje przychody 10-15 razy. Biznes rozpoczął rozwój w stronę marketingu społecznościowego w okolicach 2009 roku. Marketing Społecznościowy skupia się głównie na stronach takich jak Facebook, Twitter, Hi-5, Reddit, Photobucket, Flickr, YouTube, Del.icio.us oraz Digg czy Instagram. Największą zaletą reklamy w mediach socjalnych jest bezpośredni kontakt z klientem. Problem przed jakim są stawiane osoby zarządzające social marketingiem jest badanie wpływu kampanii reklamowej na sprzedaż i przychód.

Przewaga konkurencyjna w stosunku do tradycyjnych reklam

Największą korzyścią reklamy internetowej jest możliwość natychmiastowego publikowania informacji i treści, które nie są ograniczone pod względem geograficznym i czasowym. W tym celu pojawiające się obszary reklamy interaktywnej, stawiają nowe wyzwania reklamodawcom, którzy dotychczas korzystali z innych strategii.

Inną zaletą jest skuteczność inwestycji reklamodawcy. Reklama internetowa pozwala na dostosowanie reklam do zawartości stron internetowych. Na przykładAdWords, Yahoo! Search Marketing, Google AdSense umożliwiają umieszczanie reklam na odpowiednich stronach internetowych lub obok wyników wyszukiwania słów kluczowych.

Rodzaje i formy reklamy internetowej

Od początku Internetu formy marketingu w sieci znacznie ewoluowały, przeobrażając się od samych stron internetowych – jako ulotek dostępnych online, przez reklamy graficzne (display) aż do dzisiejszych zróżnicowanych form. Z czasem reklamy graficzne traciły na skuteczności, co przyczyniło się do rozwoju takich dziedzin marketingu internetowego jak content marketing, marketing wirusowy czy Inbound Marketing. Poniżej przedstawiono najpopularniejsze rodzaje działań marketingowych w Sieci, a także wyszczególniono najpopularniejsze formy.

Reklama graficzna (display)

Najpopularniejsze formy reklamy internetowej

  • Baner: to najstarsza i nadal popularna forma reklamy w Internecie. Ma formę wydłużonego prostokąta, umieszczany jest w górnej części serwisu internetowego. Kliknięcie myszką powoduje automatyczne przejście do reklamowanej strony lub serwisu. Maksymalny rozmiar prostokątnego banera to 468×60 pikseli (ew. 400*50), objętość pliku do 15kB.
  • Billboard, megabaner, superbaner: dostępnymi wersjami są tradycyjny, pływający, rozwijany – następca tradycyjnego banera, poziomy, wydłużony prostokąt, obecnie najpopularniejsza forma reklamy internetowej. Wyświetlany prawie wyłącznie w najlepiej widoczniej, górnej części serwisu internetowego.
  • Skyscraper: dostępnymi wersjami są tradycyjny, pływający, rozwijany – nazywany także banerem pionowym. Reklama zamieszczana zazwyczaj z boku serwisu internetowego, najczęściej po jego prawej stronie. Jego zaletą jest duża powierzchnia i kształt.
  • Box śródtekstowy (rectangle): baner graficzny (300×250 px) umieszczony centralnie na stronie, wewnątrz treści prezentowanych artykułów lub w sidebarze. Tego typu banery są często stosowane w portalach, wortalach tematycznych oraz na witrynach, gdzie prezentowane są długie artykuły lub raporty.
  • Button: niewielka, prostokątna reklama graficzna o rozmiarach 120×60 pikseli i wadze do 8 kB. zamieszczany zazwyczaj przy bocznej nawigacji serwisu internetowego (po prawej lub lewej stronie). Button jest formą sprzedawaną bardzo często w modelu Flat Flee, co oznacza, że reklamodawca wykupuje stałą obecność np. na tydzień lub nawet na dłuższy czas.
  • Box 125*125 – spopularyzowany przez jedną z sieci reklamowych kwadratowych buttonów z bokami o wymiarze 125 px.

Inne formy reklamy display

  • Floatind ad (top layer): reklama, która porusza się po ekranie użytkownika lub unosi się nad treścią. Zazwyczaj w formie animacji z możliwością dołączenia dźwięku lub krótkiej muzyki, wyświetlana nad zawartością strony na tzw. warstwie.
  • Expanding ad: reklama, która zmienia rozmiar i która może zmieniać zawartość strony internetowej.
  • Polite ad: metoda, dzięki której duże reklamy zostaną pobrane w mniejszych częściach, aby zminimalizować zakłócenia wyświetlanej zawartości.
  • Tapeta (watermark): reklama, która zmienia tło strony przeglądanej. Tapeta zwykle zawiera logotyp firmy lub produktu albo element graficzny promujący markę produktu. Jest łączona ze sponsoringiem strony lub określonym działem witryny WWW.
  • Trick banner: baner reklamowy, który wygląda jak okno dialogowe z przyciskami. Symuluje się komunikat o błędzie lub ostrzeżenie.
  • Pop-up: nowe okno, które otwiera się przed obecnym, wyświetlając reklamy lub całą stronę internetową. Okno z reklamą nie ma pasków nawigacyjnych ani możliwości zmiany rozmiaru. Po kliknięciu reklamy pojawia się witryna reklamodawcy.
  • Pop-under: podobny do pop-up, z tym że okno jest załadowane lub wysyłane za bieżącym oknem tak, aby użytkownik nie widział go, aż do zamknięcia jednego lub więcej aktywnych okien. Rozmiar okna pop-under może być dowolny, maksymalnie do rozdzielczości ekranu, dzięki temu pop-under oferuje dużą powierzchnię reklamową, co zapewnia spore możliwości zaprezentowania bardziej skomplikowanych przekazów.
  • Reklama video: podobna do baneru reklamowego, z tym że zamiast obrazu statycznego lub animowanego, wyświetlane są klipy video. Jest to rodzaj reklamy najczęściej spotykanej w telewizji, coraz więcej reklamodawców będzie używać tych samych nagrań zarówno w telewizji jak i w reklamie internetowej.
  • Reklama na mapie: powiązane teksty lub linki zewnętrzne, występujące z / lub w stosunku do lokalizacji na mapie elektronicznej, takiej jak Google Maps.
  • Reklama na telefonie komórkowym: SMS lub wiadomość multimedialna (MMS) przesyłana na telefony komórkowe.
  • Superstitial: animowana reklama na stronie sieci Web z Enliven Marketing Technologies. Wykorzystuje video, treści 3D w celu dostarczenia reklam takich jak telewizyjne. Wcześniej znane były jako reklamy Unicast Transitional, gdyż były one początkowo tworzone przez Unicast Communicaations w roku 2004, kolejno zmieniły nazwę na Enliven w roku 2008.
  • Interstitial: całostronicowa reklama wyświetlana zanim użytkownik dotrze do pierwotnego adresu. Reklama przerywa na moment możliwość oglądania strony, zmuszając w ten sposób użytkownika do zapoznania się z treścią.

Ponadto reklamy zawierające steaming video lub steaming audio stają się coraz bardziej popularne wśród reklamodawców.

E-mail marketing Reklama przesyłana pocztą elektroniczną jest drugim, po banerach, najbardziej rozpoznawalnym typem reklamy internetowej. E-mail marketing jest formą reklamy, przesyłanej konsumentom na ich konta e-mail, która może mieć kilka odmian. Najpopularniejszą jest reklama graficzna przesyłana do użytkownika, która wyświetla się w oknie programu pocztowego. Mailing to listy poczty elektronicznej w formie plików tekstowych, html bądź flash, kierowane do użytkowników kont poczty elektronicznej. Wraz ze wzrostem szybkości łączy wykorzystywanych przez użytkowników rosną także limity wielkości reklamowych przesyłek e-mailowych ustalane przez portale i serwisy dysponujące bazami danych internautów. Reklama w newsletterach bardziej nawiązuje do reklamy prasowej i internetowej reklamy typu display. Tego typu reklama różni się od reklamy e-mail. Przede wszystkim dlatego, że w większości przypadków użytkownicy świadomie dokonują subskrypcji newsletterów zawierających informacje na interesujące ich tematy.
Marketing partnerski Marketing partnerski jest formą reklamy internetowej, w której reklamodawcy umieszczają kampanie reklamowe na potencjalnie dużej ilości małych (lub dużych) stron właścicieli, którym opłaty płacone są tylko wtedy, kiedy reklamodawca odnotowuje wzrost aktywności. Zazwyczaj pod warunkiem wystąpienia konkretnych, mierzalnych rezultatów kampanii (formularz, sprzedaż, rejestracja, ect.). Dziś jest to zwykle realizowane poprzez zawieranie umów z siecią partnerską. Taki sposób rozliczania określany jest mianem PPC (pay per click) lub PPA (pay per action).
Remarketing Targetowanie behawioralne reklam przeprowadzane jest na podstawie danych uzyskanych podczas rejestrowania niektórych zachowań danego użytkownika w Sieci. Na przykład, jeżeli użytkownik wie, że niedawno odwiedził wiele sklepów samochodowych/porównywarek, na podstawie analizy prezentowane są reklamy o tematyce samochodowej, kiedy odwiedza inne strony internetowe. Wiele systemów reklamowych umożliwia działania remarketingowe na podstawie analizy zachowań klientów.

Bardzo skutecznie stosowany w systemach reklamy display, prezentując grafikę dopasowaną do wcześniej poszukiwanych przez użytkowników treści.

Reklama semantyczna Ten rodzaj reklamy polega na analizie semantycznej stron internetowych. Proces ten ma na celu dokładne interpretowanie i klasyfikowanie znaczeń oraz/lub głównych tematów stron, a następnie wypełnianiu jej targetowymi spotami reklamowymi. Przez ściśle powiązane treści reklamowe, zakłada się, że odbiorcy będą bardziej skłonni do wykazywania zainteresowania (np. poprzez zaangażowanie) reklamowanym produktem lub usługą.

Przykładem są reklamy kontekstowe Google AdWords umieszczane w serwisach przez właścicieli serwisu, a także reklamy tego systemu umieszczone w pasku bocznym aplikacji webowej GMail.

 


Kontakt

OBSŁUGA KLIENTA
tel. 323 080 007 wew.1


DZIAŁ POLIGRAFICZNY
tel. 793 520 007


DZIAŁ GRAFICZNY
tel. 793 520 007, 794 300 007


DZIAŁ WEB DESIGN
tel. 794 300 007


DZIAŁ MARKETINGU
tel. 794 260 007


DZIAŁ SOCIAL MEDIA
tel. 793 600 007