Fanpage na Facebook

  • 0

Fanpage na Facebook

Jeszcze kilka lat temu nikt nie uwierzyłby, że jeden serwis społecznościowy mógłby jednocześnie narobić tyle szumu i przyciągnąć miliony użytkowników rozsianych na całej kuli ziemskiej… aż do momentu powstania Facebooka! Już teraz wielu ludzi śmiało przyznaje się do fejsbukomanii, czyli realnego uzależnienia od Facebooka – wirtualnej rzeczywistości! Fejsbukomaniacy pochłonięci ogromem możliwości tego serwisu nie wyobrażają sobie już życia bez codziennych kilkukrotnych fejsbukoseansów. Jak to się stało, że z pozoru zwykły kolejny portal społecznościowy zaskoczył popularnością nawet swojego głównego pomysłodawcę i założyciela – Marka Zuckerberga? W ciągu 20 minut, na Facebooku umieszcza się ok. 1 mln linków, taguje się 1 323 000 zdjęć, wysyła się 2 716 000 wiadomości i udziela się 10 298 000 komentarzy! Nie trudno zgadnąć więc, że Facebook został od razu zauważony i doceniony także w świecie marketingu jako idealne miejsce na promocję własnej firmy oraz produktów bądź usług. A Ty posiadasz już swój własny Fanpage na Facebooku? Trudno byłoby przeoczyć tak niewyczerpane źródło promocji Twojej firmy! Proponujemy Państwu założenie indywidualnie dopasowanego Fanpage’a na Facebooku (FnF), który ożywi Wasze relacje z dotychczasowymi Klientami i pomoże nawiązać nowe znajomości – potencjalnych Klientów!
Zapraszamy na Naszą stronę oraz portfolio:
http://www.kamelot.pl/reklama-w-internecie/
http://kamelot.com.pl/grafika/szablony-facebook/

JAKI SĄ CELE OBECNOŚCI TWOJEJ BRANŻY NA FACEBOOKU?

Co konkretnie można uznać za taką wartość?
Wszystko zależy od tego, po co trafiamy do mediów społecznościowych i jakiego rodzaju biznes reprezentujemy. Oczywista jest bowiem różnica pomiędzy promocją firmy zajmującą się np. sprzedażą odzieży, a producentem z sektora remontowo-budowlanego – użytkownicy mogą wręcz chcieć identyfikować się z tą pierwszą, zaś drugiej nie mieć nawet w liście przez siebie polubionych. Nie znaczy to jednak, że dla branż „mniej wdzięcznych” nie ma miejsca na Facebooku. Sęk w obraniu przez nie właściwego celu – wzrostu rozpoznawalności marki, budowy jej właściwego wizerunku oraz poprawienia poziomu komunikacji z (także potencjalnymi!) klientami. Jedynie część marek może do tej listy dołączyć kolejny cel, czyli pobudzenie sprzedaży. Do tego potrzeba jednak atrakcyjnej oferty i nośnego tematu, który zachęci użytkowników do wchodzenia w interakcje.
A oto kilka porad odnośnie Fanpage.

JAKIMI ŚRODKAMI OSIĄGNĄĆ TE CELE?

1. WSZYSTKO OPIERA SIĘ NA STRATEGII I JEJ REALIZACJI!

Najważniejszy i absolutnie podstawowy element to sformułowanie strategii.  W niej zawarte muszą być odpowiedzi na takie pytania, jak:

  • kto wchodzi w skład grupy docelowej?
  • ile postów dziennie, tygodniowo, miesięcznie będzie ukazywało się na fan page’u?
  • wokół jakich tematów będzie prowadzona komunikacja?
  • które produkty czy też usługi są najbardziej warte promowania?
  • jaka będzie proporcja pomiędzy treścią własną oraz zewnętrzną?
  • jaki będzie styl komunikacji?
  • jak często organizowane będą konkursy i inne akcje specjalne?

2. TEMATYKA POSTÓW MUSI BYĆ ZWIĄZANA Z KONKRETNĄ BRANŻĄ

Musisz być autentyczny i tworzyć ekspercki wizerunek swojej trony. Dlaczego? Jest to jedna z kwestii, która w walce z konkurencją może przeważyć szalę na Twoją korzyść. Większość firm pomysłu na wyprzedzenie rywali uparcie dąży do w stałym przebijaniu się ceną. Być może jest to skuteczny sposób, ale czasochłonny i… zyskochłonny! Może więc warto zawalczyć poziomem obsługi i przekazywaną klientom wiedzą? Ktoś, kto na Twoim fan page’u przeczyta o możliwych zastosowaniach produktów i pozna ciekawe fakty na ich temat, wybiegające poza kopiowany wszędzie, ten sam opis,  dużo przychylniej spojrzy na Twoją ofertę. Nawet, jeśli będzie musiał zapłacić minimalnie więcej.

3. PRZYPOMINAJ, ŻE JESTEŚ!

Tak, to nie żart! Twoi użytkownicy mogą szybko zapomnieć, co polubili, jeśli tylko im na to pozwolisz. Ekspresową drogą do tego jest wrzucanie treści niezwiązanej z branżą, co od razu rozmywa charakter fan page’a i sprawia, że przestaje on stanowić dla Ciebie jakąkolwiek wartość. Musisz uświadomić sobie, że najwyżej kilka Twoich postów,  fani obejrzą w widoku fan page’a. Dominującą większość zobaczą w swoim strumieniu Aktualności, gdzie ich uwagę przykuje zdjęcie/film załączony do posta, a następnie opis. Nie licz, że ktoś będzie sprawdzał, który fan page wrzucił taką treść – kliknie „lubię to” i pójdzie dalej. Ot, cała korzyść dla Ciebie. Dbaj więc o to, by na grafice lub chociaż w opisie posta znalazło się odwołanie do Twojej strony – swoją markę budujesz przypominając, wbijając wręcz fanom do głowy nazwę/logo swojej branży.

4.  PROWADŹ FAN PAGE JAKO RÓWNORZĘDNY KANAŁ INFORMACYJNY TWOJEJ FIRMY

Co najmniej równorzędny, ponieważ nie widzimy przeszkód, by stał się on kanałem głównym. Podstawą jest jednak jego spójność z pozostałymi formami komunikacji z klientami i obserwatorami. Jeśli więc trafia do nich newsletter, nie wahaj się przed pokazaniem tych informacji także na fan page’u. Jeśli rubryka aktualności na Twojej stronie zyskuje nowego newsa, udostępnij go. Kluczowa jest pełna informacja na temat aktualnych akcji i promocji  – klient wchodząc na fan page musi widzieć to od razu. Poza postami znakomicie pomoże Ci w tym zdjęcie w tle – to miejsce wręcz stworzone do ekspozycji tego, co aktualnie najważniejsze w Twoim sklepie!

5. NIE ZANUDZAJ I NIE KOPIUJ – BĄDŹ ORYGINALNY!

Ten postulat padł tu już kilka razy, ale jeśli to ma przekonać Cię do niezanudzania, nieużywania grafik słodkich kotków (uprzedzając pytania – poza postami firmowych fan page’y, jestem wielbicielem tych zwierząt :)) i treści kwejkopodobnej w komunikacji Twojej strony, to jest tym samym bardziej niż uzasadnione. Postaw się w pozycji swojego fana – myślisz, że naprawdę ma on ochotę zobaczyć u Ciebie filmik, który musiał widzieć już w kilku innych miejscach? Z pewnością nie, a w najlepszym razie nie robi mu to różnicy, co jest równoznaczne z zerowym efektem. Nikt nie dokona u Ciebie zakupu na tej podstawie i nikt nie uzna Twojego wizerunku za lepszy z powodu takiego wpisu. Znajdą się i tacy, których w ten sposób do siebie zniechęcisz – ciekawe, oryginalne prowadzenie fan page’a na Facebooku to dla coraz większej liczby użytkowników ważny atut przy wyborze!

6. POKAŻ, ŻE ZA FAN PAGE’EM STOI PRAWDZIWA OSOBA, KTÓRA CHCE POMÓC!

To w zasadzie kontynuacja poprzedniego punktu, choć chodzi tu o trochę więcej. W Twoich postach musi być widoczna ludzka twarz, a nie sztywność i formalny styl. Specyfika prowadzenia fan page’a na Facebooku polega właśnie na wybraniu określonego stylu i dość bezpośredniej komunikacji z fanem. Mów lekko, ale kompetentnie. Odpowiadaj profesjonalnie, ale z jajem. Stwórz swój własny charakter – może komuś spodoba się to na tyle, by skorzystać z Twoich usług, a nie tańszej, ale topornej w kontaktach konkurencji?

7. DAJ FANOM COŚ, CO BĘDZIE DLA NICH WARTOŚCIĄ DODANĄ PŁYNĄCĄ ZE ŚLEDZENIA TWOJEJ STRONY

To konieczność i naturalna kolej rzeczy w budowie eksperckiego wizerunku Twojej firmy. Zakup produktu to jedno, ale niejeden klient ma potem problem z jego właściwym użyciem. Seria postów dokładnie to pokazująca będzie czymś, po co chętnie wróci i co poleci swoim znajomym. To samo tyczyć się będzie testów, porównań, recenzji, ciekawostek, porad czy przykładów zastosowań. Stworzysz własną, ekspercką treść i stworzysz szansę do zdobycia wielu udostępnień. Dzięki temu wzrośnie Twój zasięg, a gdzieś na końcu tej drabinki korzyści mogą znaleźć się także realne zyski dla Twojego biznesu. Do Ciebie należy wybór, czy zbudujesz podstawy pod  ich osiągnięcie!

8.DBAJ O ESTETYKĘ

Twoja strategia nie jest ustalona raz na zawsze – dobrane do niej środki komunikacji i promocji muszą zdać swój egzamin w ciężkich, społecznościowych bojach. Jeśli zawodzą, koniecznie poszukaj nowych sposobów. Tego dokonasz tylko śledząc statystyki i analizując je pod kątem skuteczności konkretnych materiałów oraz typów udostępnianej treści. Te z najlepszymi wynikami warto wykorzystywać częściej, te nieskuteczne zamienić na coś nowego. Tylko reagując na wyniki Twojego fan page’a możesz zapewnić mu stały progres.

 


Kontakt

OBSŁUGA KLIENTA
tel. 323 080 007 wew.1


DZIAŁ POLIGRAFICZNY
tel. 793 520 007


DZIAŁ GRAFICZNY
tel. 793 520 007, 794 300 007


DZIAŁ WEB DESIGN
tel. 794 300 007


DZIAŁ MARKETINGU
tel. 794 260 007


DZIAŁ SOCIAL MEDIA
tel. 793 600 007